مبارزه با ادبیات سخیف کره‌ای و ژاپنی واجب است/ نمایشگاه تقابل بین تمدن‌ها و تفکرها است
یکشنبه 31 ارديبهشت 1402

مبارزه با ادبیات سخیف کره‌ای و ژاپنی واجب است/ نمایشگاه تقابل بین تمدن‌ها و تفکرها است

میثم نیلی در جمع اعضای دفاتر تشکل‌های جامعه اسلامی دانشگاه‌های کشور به اهمیت کتابخوانی و مبارزه با ادبیات ژاپن و کره‌ای پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در جمع گروهی از اعضای تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های کشور با مهم خواندن کتاب و ظرفیت‌های موجود در کتابخوانی گروهی گفت: کتاب شرافت و عظمت دارد و برای اهل فکر و برای ما یک سلاح است. اگر این مولفه‌ای را که گفتم طرح مسئله برای خودمان بکنیم، سوالی که اینجا برای ما مطرح می‌شود این است که ما چه وظیفه‌ای در موضوع کتاب داریم. وظیفه ما هدایت‌گری است. نقش‌ ما در مسئله هدایت‌گری پررنگ می‌شود. شما بچه‌ها پیشقراولان فرهنگی در دانشگاه‌های خودتان و بعد هم در جامعه بشوید. وقتی گروه کتابخوانی راه‌ بیندازید و مباحث علمی را ترویج کنید خود به خود نظام فکری تقویت می‌شود. شما با یکدیگر ارتباطات کتابی برقرار کنید.دانایی ما زمانی بالا می‌رود که اشتراکات و مطالعات کتابی خودمان را در گروه‌ها به شکل گسترده منتشر کنیم. نیلی با اشاره به حجم تولید کتاب‌های جدید در سال و بهره‌برداری از آن‌ها در ترویج کتاب خوب گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۱۰ هزار کتاب تولید شد که از این رقم نیمی از آن کتاب‌هایی است که جدید تولید شده‌اند. وقتی یک فرد در هفته فقط یک کتاب مطالعه کند، در سال ۵۴ کتاب مطالعه کرده است که اگر گروه‌های کتابی ایجاد شود تعداد مطالعه و تعمق بر کتاب‌ها در یک شخص بالا می‌رود.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در اهمیت کار سالن یاس نمایشگاه امسال کتاب گفت: حتما از سالن یاس امسال بازدید کنید. نزدیک ۱۵هزار عنوان کتاب که مربوط به سال ۱۴۰۱ و برخی ۱۴۰۲  است در سالن یاس وجود دارد. این کتاب‌ها با توصیف و راهنمایی کارشناسانی همراه است که از نظام کتاب‌ها مطلع هستند. شما وقتی بازدید کنید یک فهم کامل از نقشه نشر کشور پیدا می‌کنید. سالن یاس متشکل از منظومه‌های مختلف همچون ادبیات، فلسفه، تاریخ، کودک و نوجوان و... است. میثم نیلی با انتقاد از هجوم ادبیات‌های سخیف و پوچ ژاپنی و کره‌ای خاطر نشان کرد: یک قسمت از وظیفه شما مبارزه است؛ مبارزه با تفکرهای غلط شیطان‌های بزک‌کرده که چیزی جز سیاهی و تباه ثمری ندارد. در ادبیات کره‌ای، نوجوان‌ها و جوان‌ها به هم‌جنس‌بازی و پوچ‌گرایی دعوت می‌شوند. نمونه‌اش را در سریال‌های کره‌ای مثل همین «بازی مرکب» می‌توان دید. آمار خودکشی نوجوانان در کره و ژاپن به ۲۸ هزار نفر رسیده. وی افزود: متأسفانه برخی نسنجیده یا مغرضانه و بر اساس دشمنی با اسلام به ترویج ادبیات بیمار کره‌ای و ژاپنی می‌پردازند. این کشورها خودشان هم نمی‌دانند در چه ظرف دارند پخته می‌شوند. این مسئله‌ها نیاز به مطالعه و فهم و حواس جمعی ما را دارد. نیلی در پایان از عظمت و شور نمایشگاه کتاب تهران گفت: این حرکت عظیم نمایشگاه که بزرگ‌ترین رویداد منطقه محسوب می‌شود و حدود 5 میلیون بازدیدکننده دارد، باطنی هم دارد. باطن این نمایشگاه تقابل و دعوای تمدن‌ها و تفکرها است. دعوای بین دعوت‌کنندگان به شیطانیت و دعوت‌کنندگان رحمانیت و حق است. در آخر توصیه من به شما ورود کردن به آموزش و پرورش و مدارس است.

نظر بدهید